Wednesday, June 2, 2010

Adakan Himpunan Besar-besaran Di Negeri Pakatan Rakyat - Nasharudin

KUALA LUMPUR, 1 Jun : Timbalan Presiden PAS, YB Ust Nasharudin Mat Isa menggesa supaya negeri-negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat dapat mengadakan himpunan aman besar-besaran di negeri masing-masing bagi menzahirkan bantahan dan kutukan ke atas kezaliman dan keganasan rejim zionis Israel.

“Saya ingin menyeru kepada umat Islam dan seluruh rakyat Malaysia supaya kita dapat bersatu dalam membela nasib sukarelawan misi kemananan Gaza di samping mengutuk tindakan zalim dan kebinatangan rejim zionis yahudi. Ini adalah misi keamanan yang melewati sempadan agama dan bangsa,” ujar beliau ketika diminta mengulas mengenai tindakan ganas rejim zionis yahudi yang bertindak diluar batas undang-undang dan kemanusiaan apabila bertindak menyerang konvoi bantuan kemanusiaan antarabangsa yang tidak bersenjata sehingga mengakibatkan kematian sekurang-kurangnya 16 orang sukarelawan dan mencederakan lebih 30 yang lain.

Nasharudin juga menyeru masyarakat antarabangsa terutamanya PBB dan OIC supaya mengambil sikap dan tindakan yang paling keras ke atas perbuatan ganas rejim zionis yahudi yang tidak berperikemanusiaan itu.

Akhirnya beliau mengajak seluruh umat Islam berdoa dan bermunajat kepada Allah supaya Allah memelihara keselamatan saudara kita di Gaza dan memberi kekuatan yang sebenarnya kepada pejuang-pejuang Islam di Palestin untuk bangkit menentang tentera zionis yahudi bagi membebaskan negara Palestin dan Masjidil Aqsa. – ANN

www.ann.com.my
1.6.2010

No comments:

Post a Comment