Thursday, September 16, 2010




Anwar Enggan Terima Sebarang Pencalonan

Oleh Dzulkarnain Taib

SHAH ALAM 14 Sept - Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN), Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau tidak akan menerima sebarang pencalonan untuk sebarang jawatan dalam parti.

Disamping itu beliau mengingatkan ahli yang menjadi calon bagi jawatan parti agar patuh kepada etika pemilihan sepenuhnya dan tidak mendakwa mendapat restu daripadanya.

Beliau yang juga Ketua Pembangkang berkata KEADILAN telah memperkenalkan sistem pemilihan yang demokratik dan memberi ruang kepada setiap anggota menentukan calon pilihan mereka.

“Maka di atas pundak setiap anggota dibebankan tanggungjawab untuk memastikan idealisme perjuangan dan tuntutan reformasi terus dipertahankan dengan penuh rasa tanggungjawab.

“Prinsip tersebutlah yang kelak menjadi asas pertimbangan, dan bukannya tuntutan luaran atau sogokan,” kata beliau di dalam posting terbarunya dalam blog www.anwaribrahimblog.com hari ini.

Anwar juga berkata adalah hak anggota memilih berdasarkan prinsip perjuangan parti dan menginginkan persaingan yang sihat.

Sebelum ini Muafakat Kepimpinan Keadilan Negeri Selangor (MMKKNS) mencadangkan Anwar dan isterinya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dicalonkan bagi jawatan presiden dan timbalan presiden PKR pada November ini pada 9 September lalu.

Cadangan ini lantas mendapat sokongan Timbalan Presiden, Senator Dr Syed Husin Ali yang mengumumkan tidak mempertahankan jawatannya pada Pemilihan Parti 200 November depan.


suarakeadilan,
15.9.2010

No comments:

Post a Comment