Tuesday, May 4, 2010

HANYA UMNO MAMPU MEREALISASIKAN CITA-CITA RAKYAT

Kenyataan PM di Sibu dalam usaha memancing undi penduduk Sibu menyatakan hanya UMNO/BN mampu memberikan keadilan dan kebahagian rakyat adalah satu kenyataan yang menafikan kewujudan Tuhan yang memberikan rezeki kepada sesiapa yang dikehendakkinya tanpa mengira siapakah manusia itu."Barang siapa yang takut (bertakwa) kepada Tuhannya, Dia akan memberikannya jalan keluar dan memberikan rezeki dari arah yang tidak diduga sama sekali (maksud AlQuran)." Mungkin PM bukan ahli dalam pentafsiran AlQuran, namun sudah ramai ulama termasuk ulama UMNO memperkatakan hal itu.

2. PM berucap di Sibu di mana pilihanraya kecil diadakan tidak lama lagi, dan lebih 50,000 penduduk Sibu dijangka keluar mengundi. Peluang untuk menang masih pada tahap 50/50. Ini kerana BN sendiri sedang menghadapi krisis kepercayaan dari rakyat, ekoran pelbagai kesilapan dan keangkuhan pemimpinnya. Terbaru Aminulrashid,15, ditembak mati oleh pihak polis yang menyangkanya penjenayah. Ini adalah contoh keangkuhan dan kerakusan kuasa di kalangan pemimpin dan pengikut BN.

3. Sebagai seorang Muslim, kita percaya kebahagiaan dan ketenangan adalah hak Allah yang dikurniakan kepada sesiapa yang dikehendakinya. Bahkan kerajaan dan kuasa itu sebdiri adalah hak Allah yang dipinjamkan kepada manusia tertentu untuk sementara waktu."Katakanlah Alllah yang memiliki kerajaan, Dia memberikan kuasa kepada sesiapa yang dikehendakinya, dan dia juga mencabut kuasa dari sesiapa yang dikehendakinya (maksud AlQuran- Surah AlBaqarah).

4. Oleh yang demikian, sebagai muslim kita harus berhati-hati berkata sesuatu, supaya kita tidak dilihat angkuh sehingga dibenci oleh kaum lain. Dia maha berkuasa untuk menentukan segala sesuatu.


AlKundangi,
4.5.2010.
http://alrembauwi.blogspot.com

No comments:

Post a Comment