Friday, May 7, 2010

Kickdefella dan RM 4 juta

Desas-desus mengatakan Kickdefella, seorang Blogger dan bekas Pegawai Perhubungan Korporat, Perbadanan Menteri Besar Kelantan diupah oleh beberapa syarikat sehingga mencecah 4 juta untuk mengadakan perang saraf bagi memburukkan bekas PM Abdullah Ahmad Badawi di samping menaikkan imej PAS bukanlah sesuatu yang memeranjatkan. Perang Gerak Saraf adalah perkara biasa dalam politik, bahkan ia tidak dapat dipisahkan dari politik itu sendiri.

2. UMNO/BN pada setiapkali menjelang PRK akan mewujudkan perang saraf yang cukup hebat khasnya menyerang peribadi DS Anwar Ibrahim dengan mengadakan kes liwat bagi menjatuhkan kredibiliti DS Anwar. Mereka juga memburuk-burukkan Parti Pembangkang yang bertanding dan rakan-rakannya dan menyatakan beribu-beribu ahli keluar parti tersebut dan tidak lagi mendapat kepercayaan rakyat.

3. Lebih dari itu, UMNO/BN menggunakan seluruh media yang ada termasuk yang bercetak dan elektronik untuk mengadakan perang saraf terhadap Parti Pembangkang dalam usaha memenangi PRK yang berkaitan. Mereka juga membeli wakil-wakil rakyat Pakatan Rakyat untuk menjatuhkan kredibiliti lawan agar dilihat tidak lagi diterima oleh rakyat marhaen. Tetapi sebenarnya UMNO/BN telah menghabiskan jutaan ringgit untuk membeli wakil rakyat-wakil rakyat berkenaan yang merupakan sebahagian dari perang sarafnya.

4. Apabila Kickdefella mengumumkan secara rasmi beliau diupah sehingga RM 4 juta untuk melaksanakan perang saraf terhadap bekas PM itu di samping menaikkan imej Pembangkang,ia adalah sesuatu yang biasa, kerana gerak saraf, seperti yang telah disebut, adalah sebahagian dar proses politik itu sendiri. Jadi tidak ada salahnya jika beliau diupah sehingga RM 4 juta, kerana itu adalah permainan politik yang diamalkan di mana sahaja di dunia ini. Bahkan dalam setengah-setengah keadaan, pembunuhan adalah menjadi perkara lumrah dalam menghadapi lawan politik masing-masing.

5. Justru itu, blogger berkenaan tidak perlu mencanangkan siapa yang membiayai beliau, dan apa tugas beliau dalam gerak kerja politik yang beliau ceburi. Jika beliau menyertai UMNO sekalipun, bukanlah sessuatu yang menghairankan dengan pendedahan terbaru yang dilakukannya ini. Sama seperti Ezam, ia bermati-matian membela DS Anwar dengan bukti dokumen yang berkotak-kotak, namun akhirnya meninggalkan DS Anwar dan Parti Keadilan demi untuk mengejar kemewahan yang dijanjikan oleh UMNO, dan kini beliau telah pun memperolehi habuannya dengan dilantik sebagai senator di Dewan Rakyat.

6. Saya sendiri sudah lebih sepuluh tahun menulis di lamn-laman web reformasi dan akhirnya mewujudkan blog sendiri tanpa dibiayai oleh sesiapa pun. Bahkan kami para blogger mengeluarkan duit poket sendiri untuk sama-sama menegakkan keadilan dan ketelusan dalam negara ini demi kepentingan rakyat terbanyak, agar mereka tidak ditindas oleh para penguasa yang cendrung mengamalkan sistem kukubesi. Siapakah lagi yang dapat membela rakyat, kalau bukan parti pembangkang dan para penulis bebas yang menggunakan media baru untuk menyampaikan maklumat yang benar kepada rakyat marhaen. Para pejuang Islam misalnya, berjuang menentang pemerintah yang zalim, sehingga sebahagiannya menemui syahid dalam perjuangannya tanpa mengharapkan apa-apa balasan dari manusia. Balasan yang setimpal hanya datang dari Allah sendiri, yang maha adil dan maha bijaksana.

AlKUndangi,
7.5.2010.
http://alremabuwi.blogspot.com

No comments:

Post a Comment